sâmbătă, 30 iunie 2012

Slalom printre cretini (2)

.... Sau despre cum sistemul românesc îl bate la cur pe Kafka

_______________________________________________________________
A Kafkian world in modern Romania, where most of the authorities have no idea how to take care of sick old people or even how to apply  the very laws they give.
_______________________________________________________________

Să zicem că sunt un bătrân foarte grav bolnav, irecuperabil şi nedeplasabil. Başca fără discernământ, fapt atestat cu acte în regulă de IML. Beneficiez de o mică pensie de handicap şi m-am retras la ţară – îmi face bine liniştea şi aerul curat, departe de capitală, unde am domiciliul legal.

Într-o zi, îmi expiră buletinul. Ca urmare, PRIMĂRIA ÎMI SUSPENDĂ PENSIA, până la reînnoirea buletinului. Poliţia NU se deplasează până la mine, să-mi facă nişte poze şi să mă ajute cu formalităţile necesare. În condiţiile “minunate” în care mă aflu – la care se adaugă iarna tip ’54, care parcă nu se mai termina, ajung să-mi rezolv problema buletinului abia după vreo 10 luni. După rezolvarea acestei probleme, mi se comunică de la primărie că NU am dreptul să-mi recuperez pensia din urmă, de care nu am beneficiat în acest răstimp. Cretin este cel care a dispus că eu, practic, nu am existat în acest timp pentru sistem, au ba?

Şi cum o pot numi pe domnişoara de la sus-numita primărie, care m-a sunat să mă întrebe când şi în ce condiţii mi-au suspendat pensia? Politicoasă, de altfel, cu scuzele de rigoare din partea primăriei, că ei nu au păstrat o copie a adeverinţei care atesta aceste lucruri. Nici nu figurez – conchid eu – în baza lor de date ca “beneficiind” de un handicap; ori poate domnişoara cea politicoasă nu s-a obosit să consulte baza de date, unde ar trebui să figurez ca având un handicap grav. Atât de grav, încât NU aş putea răspunde la astfel de întrebări cretine, chiar dacă m-aş putea deplasa până la telefon…

Mai mult: cretini sunt, au ba, cei de la o altă primărie, pe raza căreia mi-am mutat domiciliul, şi care îmi cer REFACEREA CAP-COADĂ A DOSARULUI DE PENSIE? Dar cei care au decis că analiza cu computerul tomograf – foarte necesară mie, pentru refacerea acestui dosar – NU e acoperită de asigurările de sănătate la care am contribuit în peste 30 de ani de muncă, în care nu am beneficiat de nici un concediu medical?




Recapitulare, pentru cretinii creatori şi propagatori ai sistemului cretin în care trăim: din motive şi în condiţii independente de mine (bătrân pensionar cu handicap grav), o primărie (să-i zicem primăria nr. 1) mi-a sistat pensia, iar altă primărie (primăria nr. 2), când îmi schimb domiciliul, îmi cere să parcurg din nou toţi paşii pe care i-am făcut iniţial, când am ieşit la pensie. Paşi pe care acum nu-i mai pot reface, căci mă lovesc pe drum de tomograful care îmi este necesar pentru a-mi dovedi (din nou) handicapul implacabil, tomograf neacoperit de asigurările medicale pe care le-am plătit conştiincios toată viaţa şi al cărui tarif variază – în funcţie de policlinică – între una şi două pensii de handicap (de care eu nu mai beneficiez, graţie primăriei nr. 1). Acuma, dragi cretini care mă trimiteţi de colo-colo, la alţi cretini, de unde dracului să plătesc, dacă voi mi-aţi luat banii la care aveam dreptul?

Cum să ies din acest cerc vicios cretin, dintr-un sistem cretin, pus la punct şi condus de cretini şi propagat de alţi cretini, birocraţi mărunţi cu slujbe călduţe, care se ascund în spatele sistemului cretin care îi hrăneşte?

Închei cu această întrebare retorică acest mic episod din lunga-mi poveste de bătrân bolnav irecuperabil în luptă cu o armată de cretini.

Dar povestea mea e lungă şi plină de astfel de episoade. Data viitoare poate o să povestesc cum o judecătoare m-a chemat în sala de judecată să decidă EA dacă am discernământ au ba, că ăia de la IML (apropo, şi acolo m-a costat evaluarea psihiatrică, nici aia nu e acoperită de asigurările alea pe care le-am plătit o viaţă, hm, dacă n-aveam bani nu puteam obţine dovada handicapului meu), ăia de la IML, zic, freacă manganul pe acolo, nu-i aşa, degeaba au făcut facultăţi peste facultăţi de psihiatrie, degeaba sunt ei specialiştii peste specialişti, că la o adică tre’ să vină şi să decidă ea, domnişorica judecătoare, în urma audierii mele, dacă am ceva la cap au ba, căci, nu-i aşa (iar conchid eu), o fi supt psihiatrie la ţâţă, mai ştii? Până când îmi arată cineva că, mai nou, studenţii la Drept sunt calificaţi suplimentar în psihiatrie, pot să o consider cretină şi pe domnișoara de mai sus? În orice caz, norocul meu că părerea judecătoarei-psihiatre a coincis cu cea a IML-iştilor, şi domnişorica nu a fost, prin urmare, atât de cretină încât să hotărască invers decât ei, altfel, sincer, nu ştiu ce mă făceam… Te pomeneşti că sistemul cretin decidea că aşa cum sunt îmi pot purta singur de grijă şi mă punea să fac singur şi bezmetic slalomul interminabil printre cretini…

Cum am spus, lupta mea cu armata de cretini a sistemului cretin durează de multă vreme (şi bănuiesc că va dura până la sfârşitul vieţii mele). Aş putea scrie un lung foileton doar cu cretinismele pe care le înfrunt zilnic. Dar hei, am şi alte poveşti la desagă, ale altora pe care i-am întâlnit prin spitale şi comisii. De pildă, povestea domnului fără picioare care se prezintă ANUAL pentru o REEVALUARE a handicapului său într-o comisie – cum altfel decât cretină – care constată în fiecare an că, din păcate, omului nu i-au crescut între timp alte picioare…

5 comentarii:

  1. Probabil ca nu mai aveti nici calitatea de asigurat. Eu, m-am internat si am facut unele analize care altfel trebuiau sa fie platite dn mână. Imi pare rau pentru ca stiu ce inseamna sa fii asa in situaaţia Dvs: sărac si bolnav.
    Poate ca va mai distrati un pic cu asta , un punct de vedere asupra a ce bine e sa fii pensionar http://mesterucasei.blogspot.ro/2011/03/ce-bine-e-sa-fii-pensionar.html
    Sunt unii care mai tineri fiind, isi doresc sa fie pensionari. Eu nu!Dar sunt in poziţia in care nu mai ţine nimeni cont de dorinţele mele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragă Baboo, persoana în cauză ESTE asigurată, tocmai aici este problema cea mare... Plăteşti o viaţă întreagă şi te alegi cu NIMIC... Un sistem cretin care lasă de izbelişte la nevoie pe cei de pe urma supravieţuieşte, hrănindu-se din viaţa lor...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru cititorul sau cititoarea care a ajuns la acest articol căutând ce acte sunt necesare pentru dovedirea discernământului (sper să ajungă mesajul acesta la dumneavoastră):
    Este necesară o expertiză psihiatrică, în urma căreia se va elibera un Certificat medico-legal psihiatric. Expertiza se efectuează la INML și costă între 135 și 600 lei. Detalii aici: http://www.legmed.ro/?doc=1287428435

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru cititorul sau cititoarea care a ajuns aici căutând informații despre cum ar putea să-și facă buletinul, în condițiile în care suferă de un handicap grav: Poliția Română va căuta pe toate căile să vă facă să vă duceți DUMNEAVOASTRĂ la ei, nu se va deplasa nimeni la dumneavoastră decât, poate, în condiții extreme - imobilizare totală la pat - și cu programare. De preferat să trimiteți înainte pe cineva la circă să obțină toate datele și să vă facă programarea. Succes!

    RăspundețiȘtergere